Гражданите, които не притежават жилищен имот или не са в състояние да представят изискуемите документи за извършване на адресна регистрация, като документ за собственост или за ползване на имот, договор за наем и други, могат да заявяват адресна регистрация по постоянен и по настоящ адрес на „служебен адрес“.
Това предвижда проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за гражданската регистрация. Той е изработен от междуведомствена работна група, включваща представители на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Министерството на вътрешните работи, Министерството на правосъдието, Министерството на електронното управление, Администрацията на Омбудсмана, Националното сдружение на Общините в Република България, неправителствени организации и адвокати, съобщиха от регионалното министерство.
„Служебният адрес“ ще бъде в недвижим имот – общинска собственост, който ще се определя със заповед на кмета на съответната община. Променените предвиждат също гражданите със заличена адресна регистрация – на база подаден сигнал от собственик за извършена регистрация в имота му, както и хора, регистрирани на адреси, които са заличени от Националния класификатор на настоящите и постоянните адреси, тъй като адресът описва празно дворно място или сградата е негодна за обитаване, да могат да се регистрират адресно на „служебен адрес“. Същите права ще важат и за българските граждани, пребиваващи трайно в чужбина, които нямат собствен имот на територията на страната.
Това ще помогне на много хора, изпаднали в безизходица, да решат поне основния си формален проблем – регистрацията, тъй като без постоянен адрес не могат да притежават валидна лична карта и да ползват основни граждански права, както и социална и образователна помощ. Липсата на документ за самоличност от страна на родилка, например, е причина новородено да не може да се регистрира пред официалните органи.
Пълен текст: Прочетете
Автор: Редактор
Информационен сайт за Брезник, Трън и региона