Трън > Общество > В Ерул стоят две седмици без вода

В Ерул стоят две седмици без вода

    На 7.12.2023 (четвъртък) в 11:26  жена от с. Ерул, подава сигнал към общинския съветник в Общински съвет Трън Борис Ангелов, че продължават да нямат вода. Водата е спряла поради авария при силните снеговалежи на 25.11.2023г. Част от с. Ерул се снабдява с вода с помпи, от което става ясно, че проблемът може да е в Електрохолд, във ВиК Перник или отговорност и на двете дружества.

     Г-н Ангелов позвънява до ВиК Перник, откъдето получава информация за клиентския и абонатния номер на помпената станция в селото. Това са следните номера:

Клиентски № 210006614456

Абонатен   № 2406102203

   Важно е да се знае абонатният номер – 2406102203, който е необходим, за да могат в Електрохолд  да регистрират авария и изпратят екип.

    Г-н Ангелов съобщава за аварията в енергийното дружество и на 07.12.23г. пристига авариен екип, който в присъствието на кметския наместник Васил Симов сменя повреден високо-амперов предпазител.

 Напрежението от 180 волта след смяната се е вдига на 220 волта, но водата не тръгва.

 Електрохолд могат да изпратят екип по всяко време, но не така стоят нещата с ВиК Перник, които са с различно работно време.

На регионално ниво връзката с тях следобед е невъзможна, което се потвърждава и от централата на ВиК Перник.

На 8.12.2023 (петък) в 8:30  г-н Ангелов се свързва с ВиК в Трън, но от там му казват, че Ерул се поддържа от ВиК Брезник. Успява да се свърже с началника на брезнишкия клон и да повика екип към селото.   Служителите от ВиК Брезник обясняват, че след включване на помпата напрежението от 220 пада на 200 волта, поради което помпите не тръгват. Т.е. след включване на товар, напрежението пада, а помпеното съоръжение иска идеално напрежение, за да заработи.

Оказва се, че ВиК Брезник не поддържат помпени съоръжения и ВИК Перник има екип за поддръжка съоръженията в цялата област.

Г-н Ангелов се свързва с началника на този екип, откъдето го уверяват, че ще отидат в Ерул заедно с Електрохолд, за да видят и отстранят проблема.

На 09.12.2023 (събота) следобед водата тръгва, а г-н Ангелов е уведомен със съобщение за това от началника на отдела във ВиК Перник.

Не става ясно какъв точно проблем е  бил отстранен на 09.12.2023. Не е бил в  Електрохолд , тъй като всяко действие и вложени материали от тях могат да бъдат проследени лесно на телефон 0700 100 10.

Началникът на отдела поддържащ помпените съоръжения в Пернишка област дава следната информация:

“Поради спада на напрежение, монтирана бе ел. апаратура, която не е толкова чувствителна към промените в захранващото напрежение.”

След така разигралата се ситуация, общинският съветник Борис Ангелов прави съответните изводи:

„ – Когато има проблем, живущите трябва да са активни и да оповестяват.

  • Не трябва да има търпимост към проблема (т.е. да си казваме “Сигурно някой работи по отстраняването на проблема и утре сигурно ще имаме вода”).
  • Да информират всички – кметски наместник, кмет, общински съветници.
  • Работното време на регионалните звена на ВиК Перник трябва да се регламентира и да е описано на сайта.
  • Електрохолд и ВиК трябва заедно да разрешават проблема, тъй като за трета страна е трудно да съгласува техни съвместни действия.
  • Хубаво е освен кмет, кметски наместник, да се включва в подобни аварийни или бедствени ситуации и общински съветник или местен жител, като идеята е да има и критично-мислещ човек, който да изисква, да помисли какво в бъдеще може да се направи по-добре, да се споделят научените уроци, за да сме още по-успешни при следващ такъв случай“, смята г-н Ангелов.

“Този “активен гражданин” би могъл да направи протокол кога и какво е станало, кой кога се е обадил и каква обратна връзка е дал, за да може на база тази информация да се мисли кое е било адекватно действие и какво може да се подобри.”

 Това, което описва г-н Ангелов, може да бъде “общественият посредник”, т.е. местният омбудсман, който Общинският съвет може да избере според чл. 21а (1) от ЗМСМА, но досега никога не го е правил.

 Чл. 21а (2) от ЗМСМА гласи: “Общественият посредник съдейства за спазване правата и законните интереси на гражданите пред органите на местното самоуправление и местната администрация.”

Рубрика: ,
Споделете
5 1 глас
Рейтинг на статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
0 Коментари
Забележки по текста
Виж всички коментари
Превод »